Maggan mellan isbjörnar och pingviner
2018-08-10 10:00 Maggan mellan isbjörnar och pingviner
Kvällspromenader är sköna och även så i Mongoliet, fast här är vi glada att vi valde att gå på gärdet istället för ute på vägen. Vi bor i nationalparken och tänkte gå in och titta lite på stan. Den ... läs mer..
Läst 4976 ggr | 7 kommentarer.
Läst 4976 ggr | 7 kommentarer.
2018-08-09 10:49 Maggan mellan isbjörnar och pingviner
Nämnde tidigare att då det regnade i öknen så luktade det som svamp, här när vi lämnat Gobiöknen och kommit till ett grönare och frodigare stepplandskap så är doften kryddig. Känns nästan som man går ... läs mer..
Läst 2442 ggr | 3 kommentarer.
Läst 2442 ggr | 3 kommentarer.
2018-08-07 19:18 Maggan mellan isbjörnar och pingviner
Vi ska nu besöka den plats där Ongi Monastery var beläget. Det var ett mycket stort kloster, ja egentligen två kloster som låg på var sin sida om Ongifloden.
Träden som växer på vägen dit tycker jag ... läs mer..
Läst 5591 ggr | 5 kommentarer.
Läst 5591 ggr | 5 kommentarer.
2018-08-06 21:51 Maggan mellan isbjörnar och pingviner
Eftersom vi nu bor vid Ongifloden så måste vi väl kolla in hur den ser ut, sedan tänker vi gå upp på berget bredvid och hälsa på stendjuren där uppe.
På väg dit träffar jag på ett vackert litet ... läs mer..
Läst 4790 ggr | 6 kommentarer.
Läst 4790 ggr | 6 kommentarer.
2018-08-06 08:48 Maggan mellan isbjörnar och pingviner
Jo, konstigt nog så finns det även skog där och plötsligt så är vi i en skog.
Det är ingen jätteskog där man kan gå vilse men dock en skog. Bayan zag betyder "rik på saxaul". Det är en tornig buske ... läs mer..
Läst 4617 ggr | 5 kommentarer.
Läst 4617 ggr | 5 kommentarer.





